2005-07-02

Uppdraget

Egentligen borde det här inlägget ha kommit först i den här bloggen. Det handlar om uppdraget. Det handlar om mig.

I korthet: jag är en helt vanlig kille på tjugosex år. Jag är akademiker, men arbetar för tillfället i ett mindre kvalificerat yrke. Jag har varit singel rätt länge nu. Vissa skulle säga att jag har varit det under hela mitt liv. Med undantag av några kortare romanser så stämmer det. För några månader sedan började jag känna att det var dags att göra någonting åt saken.

Genom olika nätsajter och från möten i verkliga livet har jag nu lyckats få kontakt med ett par tjejer. De är sinsemellan ganska olika, men alla har de sin charm. Det jag nu siktar på är att hitta den rätta, och förhoppningsvis kunna bli tillsammans med henne. Genom att upprätta denna blogg tror jag att jag sätter en smula press på mig själv för att se till att någonting händer. Jag tror att det är precis vad jag behöver.

En liten presentation av de tjejer som jag har fått kontakt med:

Isabell: Personlig, underlig men fin tjej. Träffats via nätcommunity.
Therese: Söt, spontan och alternativ tjej. Precis som Isabell både självsäker och osäker. Har tyvärr pojkvän. Träffats i arbetet.
Jenny: Tystlåten, lite sävlig person. Snäll. Träffats via nätcommunity.
Fatima: Har fått kontakt med henne via nätcommunity. Har inte träffats IRL.
Lisa: Har fått kontakt även med henne via nätcommunity. Är nog inget för mig. Har inte träffats IRL.
Madelene: Har fått kontakt med henne via en nätcommunity. Fem år äldre än mig gör henne till en högoddsare. Annars verkar hon väldigt fin. Har dock inte träffats IRL.

Nu kör vi!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror vi vet vem du är nu !

6:48 fm  
Blogger Johan said...

Spännande. Då tror jag att jag vem en av er är. En av de sex?

Fast mellanslaget mellan meningen och utropstecknet får mig att tro att det kanske är någon annan. Skåne?

12:22 em  
Blogger Johan said...

Nya funderingar. Vem sitter egentligen och surfar klockan tjugo i sju på morgonen? Mina misstankar riktas åt ett annat håll.

1:42 em  
Anonymous Anonym said...

Lite intressant, men jag vet inte vem du är, och det spelar ingen roll. En kille som dejtar flera tjejer kan liksom inte intressera mig. Fast jag kanske är skum som tycker så.

2:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home