2005-07-03

Tänkbara möten

Har fått brev från både Lisa och Fatima under de senaste dagarna. De vill att vi ska ses. Jag får se hur jag gör. Hade allt känts riktigt bra med Isabell under eftermiddagen på Långholmen så skulle jag nog ha valt bort dem, och satsat allt på Isabell. Nu vet jag inte längre. Tror jag ska försöka träffa i alla fall Fatima. Jag föreslog faktiskt ett kafé på Östermalm för henne i mitt förra brev till henne, nu vill hon dit och då blir det väl att vi går dit. Det kan nog bli trevligt.

Lisa är jag mer tveeggat inställd till. Jobbar som nåt slags vårdare, lyssnar på R&B och energymusik, skriver brev som en sextonåring. Verkar helt enkelt inte vara min typ, varken till sättet eller utseendet med det färgade håret och piercingen i tungan. Vissa skulle kalla henne white trash. Den enda anledning till att jag skulle dejta henne är nog för att få lite övning, både på dejtingdelen och det sexuella området. Men jag vill absolut inte såra henne på något sätt. Under de två senaste månaderna har jag för övrigt inte hört av henne förrän nu i veckan. Anledningen till det är väl att jag inte svarade på hennes senaste mess i april, vilket i sin tur berodde på att jag inte kunde svara på det (av tekniska skäl). Hennes nya meddelande, där hon inkluderade sin e-postadress, kom faktiskt lite som en överraskning.

Jag ska skriva svar till bägge två idag.

5 Comments:

Blogger Johan said...

Tänkte bara kontrollera att det här funkar på ett smidigt sätt. Det verkar det göra. Fint!

9:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag följer dig med spänning!

11:54 fm  
Blogger Ilva said...

jag med!

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Jag sprang in i din blogg första gången i morse, och sanningen att säga väckte den ganska många, och helt motsatta känslor. Det var så intressant att utforska vilka känslor som du väckte genom din blogg att jag nästan skrev ett eget blogginlägg om din blogg, faktiskt. Jag kände både sympati för dig, men samtidigt kändes bloggen nästan lite för utelämnande på något sätt. Plus att det kändes konstigt att du inte skrev om namnen är "fake" eller inte. Men - jag måste också säga att jag kommer att följa din blogg, för det känns intressant och jag gillar din berättarstil. Dessutom - ett sms som avslutas med "kram" kan väl inte vara annat än bra?

8:15 em  
Blogger Johan said...

Ett sms som avslutas med "kram" är antingen bra, eller så är det bra.

Skillnaden är ofantlig.

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home