2005-07-10

Slut på impulser

Sommaren knäcker mig. Värmen står jag ut med, men alla dessa tjejer som man stöter på överallt gör mig galen. I kjolar med volang, i korta shorts, i turkosa toppar. I kön till kassan i affären, som från en annan värld. Och söta är de fanimej allihopa.

Jag träffade Fatima som planerat i lördags. Det kändes bra. Hon var söt och drack sitt kaffe passande sensuellt. Jag funderade på vad som skulle ske om jag råkade stöta till henne så att kaffet landade i hennes knä. Hon skulle nog ha blivit alldeles vansinnig. Sådär sexigt vansinnig och vansinnigt sexig som tjejer bara blir när de är riktigt arga. Så satt jag och tänkte. Men bara under en kort stund. Vi hade en bra konversation.

Jag läste igenom min blogg i veckan. Sanningen att säga så fick den mig att känna mig en smula tragisk. Att sitta här och kabla ut intima delar ur mitt och andras liv som om det vore en dålig såpa. Jag vet inte. Faktum är att det från början inte var tänkt att den här bloggen skulle bli offentlig. Det första inlägget skrev jag i Word som ett sätt att bearbeta mina känslor. Sen fick jag en impuls att lägga ut det. Trodde ändå inte att någon skulle hitta hit. Skickade en länk till nyligen.se för att kanske få någon enstaka ströläsare. Nu är jag rädd att kretsen har blivit alltför vid. Dessutom tar det upp både tid och tankekraft. Slutligen: i de senaste inläggen har jag kommit att tvätta, ändra och utelämna allt fler uppgifter. Skulle jag fortsätta skriva är jag rädd att det snart inte längre skulle gå att dra paralleller till det som verkligen skett. I ett sådant fall skulle inte bloggen längre fylla någon funktion för mig. Mer än som övning i kreativt skrivande. Med detta i tankarna har jag kommit fram till att låta bloggen få vila ett tag nu. Det känns bäst så. Kanske kommer jag aldrig mer att skriva i den.

Hur som helst.



I had a good run.


14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och det här som var så spännande! En ljusglimt i den grå vardagen... Snälla fortsätt! Du kan inte lämna oss bitandes på naglarna, spända över hur det ska gå!

7:34 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, fortsätt, Snälla. Dina uppdateringar är de jag ser fram emot mest. En härlig såpa kan liksom inte bara sluta mitt i, vill se ett lyckligt slut ju!

8:06 em  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar din blogg... Den får mig lite gladare, det finns fler som letar... Sluta inte skriva. snälla...

10:44 em  
Blogger Daniel said...

Det var ju synd att du tänker lägga ner (kanske). Rent egoitiskt vill jag bara uppmana dig att fortsätta för att jag är så omåttligt nyfiken, men självklart måste allt, vare sig det blir nedläggning eller fortsättning, få ske på dina egna villkor, inte för att tillfredsställa läsarnas morbida nyfikenhet.

Jag hoppas hur som helst att du kan hitta ett sätt att fortsätta som känns bekvämt för dig, för som flera andra redan har påpekat är det här fasligt intressant faktiskt.

11:29 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker att du klart ska fortsätta! Har du nu börjat så är det bara och bita i det sura äpplet och fortsätta. Förstår din kval och jag är glad att jag inte är någon av "dina" tjejer :)

4:04 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Låt dig inte påverkas av dessa påtryckningar (även om jag eg. också vill att du ska fortsätta), det är du som väljer själv hur mycket / lite du vill berätta. Om du väljer att inte fortsätta här, fortsätt med Worddokumentet iallafall. Det kan vara väldigt nyttigt att skriva ner sina tankar... Kram på dig och lycka till i framtiden!

8:37 em  
Blogger Johan said...

Tack för alla snälla ord. De värmer mig, verkligen. Jag kommer trots det inte publicera något mer inlägg just nu. Tyvärr. Är inne i ett litet speciellt skede, och ett inlägg just nu skulle inte kännas rätt.

Men. Jag är faktiskt litet sugen på att publicera mera. När den här stormen väl är över kanske det blir något. Vi får se vad som händer. Tack.

9:28 em  
Blogger sparris said...

Jag skulle tycka det var trevligt om du valde att fortsätta, du skriver ju om något verkligt och relevant. =)

11:25 em  
Anonymous Anonym said...

det här var den coolaste bloggen jag sett! fantastiskt, du borde ge ut detta i bokform någongång... mvh daniella

9:47 em  
Anonymous Anonym said...

var förresten tvungen att skriva ett blogginlägg om dig. hoppas du inte misstycker.

9:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Nej... nej... inte sluta!

10:35 em  
Blogger Medelklassman said...

Insiktsfullt mannen. Till skillnad från voyeurerna ovan så tycker jag att du ska stå fast vid ditt kloka beslut att lägga av. Som du själv redan konstaterat, det kan bli väldigt komplicerat om man publicerar sitt privatliv på det här viset. Det gagnar knappast jakten på en flickvän.

Med det sagt, lycka till.

12:33 em  
Anonymous Anonym said...

Neeeej! Jag som precis hittat hit och dessutom blivit kär. Ja, i dina texter alltså :)
Lycka till med flickorna och hoppas verkligen att du kommer tillbaka. Snart!

11:22 em  
Anonymous Anonym said...

Damn.. Det va nog den mest intressant blogg ja läst :|

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home